2011. május 28., szombat

05.28.

Heine,Heinrich: Lantom lehanyatlok

Boldog volt éjszakám, derűs napom,
felujjongott rá népem hangja nyomban,
ha lantot vertem. Kedv s tűz volt dalomban,
sikerült sok szép lángot szítanom.
 
Nyaram virágban áll, de asztagom
begyűjtve mind, a csűrt már telehordtam -
s most mindannak, mi drága volt s valóban
szép e földön, búcsút kell mondanom!
 
Lantom lehanyatlik. A diadalmi
pohár, a földre hullva, tört cserép lett,
bár öntelt ajkamhoz emeltem éppen.
 
Istenem, mily rőt, keserű meghalni!
Istenem, mily édes, meghitt az élet
az édes földi fészek rejtekében!
(Ford.:Kálnoky László) 

Ma reggel a Harmonia kártya végén erre a versre utalt. Gondoltam el hozom ide. Úgy sem nagyon töltögetem a verses oldalamat... 

Hajnalban már paprikát szedtünk. Éhen! Pedig ébredés után szeretek reggelizni, sőt el sem indulok itthonról éhen! Erre próbáltam nem felébredni, mire végeztünk, de a gyomromat nem tudtam becsapni... :)

Ékszerkészítés... nos 2 napig dolgoztam egyen itten vannak az Elkészült ékszerek.Nővéremék látogatása törte meg a nyugalmat, mosolyom oka, hárman jöttek. Mindegyikükkel külön külön kellett picikét foglalkoznom. :D

Nem vártuk a vihart, de szépen körbe járta a szomszéd városokat... Mikor a kényesebb virágokat hordtuk be, akkor vették leckéjüket a rozsdafarkú család, még szürke tollazatú kölykei. :) Most már lefényképezem őket, ha hagyják magukat :)

A szomorkás vers után megmutattam, a hangulatomnak semmi baja... :D


 

2 megjegyzés:

  1. Próbáld meg "lekapni" a kis aranyoskákat.
    Reggeli után :))

    VálaszTörlés
  2. Ma konyháé a főszerep! :) Így nem sokat vagyok a kertben, hogy "lekapjam" a drágákat. :)

    VálaszTörlés