2011. szeptember 24., szombat

Vasútállomás

Ódon falak, nyikorgó lépcső, kopott lapok. Mennyezetről mállik  a vakolat.
Hajdan szép napokat látott. 


 
"Hatvan komoly fellendülése 1867-ben kezdődött, mivel ekkor építették a Pest–Hatvan–Losonc–Besztercebánya vasutat, ami egyben a MÁV első vonala lett, illetve a kiegyezés hatására megindulhatott a tőkés fejlődés. A vasútépítés hatására Deutsch Ignác még 1867-ben, megvette a brüsszeli banktól a Grassalkovich család egykori hatvani uradalmát a teljesen leromlott állapotú kastéllyal. 1879-ben, amikor a király nemessé ütötte fiait, erről a birtokról kapták a „hatvani” előnevet.
Később a város vasúti jelentősége tovább nőtt, miután 1870-ben megnyílt a Hatvan–Miskolc, 1873-ban pedig a Hatvan–Szolnok vonal is. Ezzel a város Magyarország egyik jelentős vasúti csomópontjává vált, nagyban urbanizálódott."


Mára padjai koszosak, firkáltak, karcoltak. Járólapok; kopottak, repedezettek, rágógumi pecsétesek.
Minden ajtót hatalmas kulcs nyit. Ablakara különféle tudni valók vannak ragasztva.
Talán a bemondó hang is van már vagy 20 éves. Ugyan is 10 éve is ezen a hangon szólt :)
A menetrend kiírását felújították. Elektronikus, de alatta azért ott van még a régi tábla.
Itt mindenféle ember megtalálható. Fodrász, talponálló, néha még mozgó árussal is lehet találkozni.
A wc-t pár éve felújították, de vandálok tönkre tették..
A peronon pedig mindig hideg van...

Fotó: Telefonról.
Információ: Wikipédia

2 megjegyzés:

  1. Egy vasútállomáson miért lógatnak csillár gyanánt hajókormányt? No mindegy.

    VálaszTörlés
  2. Ez jó kérdés, de mindig megcsodálom... :)

    VálaszTörlés