2012. április 1., vasárnap

Magoncok :)

Múlthéten rám tört egy nagy vásárlási láz! 
Virágmagokkal kezdődött :)
Levendula, Szagos bükköny, Pézsmabúzavirág, Golgota. Lepkevirág.
Elkezdtem szemezni a Tigger dinnyével, mely barna csíkos sárgadinnye, állítólag mézédes, és vaj puha. :)
Nézegettem a mexikói egérdinnyét, de nem volt róla sok infóm.... 
Megtaláltam a Perui földi cseresznyét, mely 1 nyáriként nevelhető, és igénye a paprikáéhoz-paradicsomhoz hasonlít. Okés, de ebből van lila és zöld tomatilló is, de kevés infó. Szakirodalom, és érdeklődés... 
Téli dinnye szúrt még szemet. Újabb olvasás. Döbbentem, mikor kiderült, ősi magyar dolog ez, csak a rohanó világban értékét vesztette.  Ismert magyar sárgadinnye a Hógolyó, és a kutyonpputty vagy mi :)
Licitálás, és megnyertem a téli dinnyémet, mely a sárga és a görögdinnye ízvilágú, salátákba és levesekbe ajánlott, de Télen! Lényege; a pincében kell tartani, és minél vastagabb rajta a fehér por, annál tovább eltartható. 2 nappal fogyasztás előtt fel kell hozni a pincéből, és akkor is érik egyet. Bontás után hamarba fogyasztandó :)
Vissza az egérdinnyémhez... lekéstem róla... Már a tomatillókra vadásztam, és meg is lett a kis dinnyécském. :) Mexikói egérdinnye különlegessége 2-3-4 m-re nő meg. A termései 2-3cm-esek, növényről leszakítva megenni, salátákba, vagy savanyúságnak ajánlott :) Szapora termésű, és 65 nap után terem :)
Tomatillók is meglettek sárga, zöld, lila színben :) Földi cseresznyének, zsidócseresznyének is hívják. Sárga és a lila édes, míg a zöld savanyú :) 
Ma eljutottam oda, hogy elültessem a kis magoncokat :)  Már ami meg van belőlük :)
Így a növényneveldében élvezhetik növekedésüket :)
Címkézett poharakba, 2-3-5-ével ültettem őket. Víz, és fátyolfólia :)
Golgota miatt aggodalmaskodtam, de mindet ugyan úgy ültettem el :)

4 megjegyzés: