2013. április 15., hétfő

Váltás

Múlt évben az egynyári növények keltettek fel az érdeklődésemet, de most változás van.
Nagyon régóta érdeklődök a Szibériai mézbogyó iránt. Egresekkel is kacérkodtam. 
Hirtelen fellángolás, és sok olvasás után megjöttek a kert első több időre ültetett kis növénykéi.
Szibériai mézbogyó 'Altaj' ami már jövő május végén teremhet. Hiszen most eldobta a virágait... ez lényegében rendben van fiatal növényként. Új ültetés... 
Piros és sárga egres fa, hiszen majd nem akkorák mint én. Virágoznak! Anyukám a zöld kis bokrot is melléjük ültette, a málnabokrok fogságából szabadította ki :)
Újakra is kacsingatok. Ez még a jövő titka :) Minden estre Zotya papa blogját olvasom, és nagyon részletes leírásokat kapok. Bátorságot is, hiszen veszegetem a növénykéket.
Igyekszek, fagytűrő, rovarokra érzéketlen, metszést nem igénylő növényeket beszerezni. Egzotikum? Akkor legyen egzotikum :)

2 megjegyzés:

  1. Szibériai mézbogyó. Nem is hallottam róla eddig. Viszont az egres az egyik kedvencem. :)

    VálaszTörlés
  2. Szibériai vagy Kamcsatkai mézbogyó. Valamelyik növénykatalógusból néztem ki nagyon régen. Szőke hajú kislány állt hatalmas kék bogyós bokor mellett. Azóta felnőttem, utána olvastam, és igazán kedvező, hiszen, igénytelen, kártevői, betegségei ismeretlen, sok oldalú a felhasználása. Ami a lényeg! -25 fokig bírja. Míg tavasszal a mi növényeink lefagynak addig őkelme vígan virágzik :)
    Savanykás ízű, de lekvárnak jó, csak több bokor kell :)
    Amint lesz kép mutatom :)

    VálaszTörlés