2013. július 28., vasárnap

Mogyorókenyér (Paelo) Vashiány :)

Jártam körzeti dokinál, még régebben, pár hete. 
Vérszegény vagyok, de mióta is??? Talán születésemtől fogva.... Na, lehet később kezdődött.
Mikor a feleségének a 3. terhességéről beszélt, csak pislogtam. 
Feleségének is hasonló bajai voltak. Hölgy okos volt, mert a vasakat tartalmazó élelmiszereket ette, és a bogyókat nem. 
Így amikor a doki nekem is ezt ajánlotta kikerekedett a szemem! Azt hittem valami drága különféle utakon beszerezhető csodaszert ajánl. 
Kiderült a magvakat! Szezámmagot főként!!! 
Szervezetemből a kis-drága, amit tud elszed, így ezeket pótolni kell!!!
Azóta utána jártam dolgoknak, és tatám:
Vasat tartalmazó magvak kis csokra:
-Mogyoró
-Dió
-Szezámmag
-Mák
Gyümölcsök közül:
-Málna
-Görögdinnye
-Fekete ribizli
-Áfonya

Mivel a mogyorót egyéb okok miatt nem tudom megrágni, vagy is félek tőle...
Így maradt az egyéb felhasználása:


Paelo kenyér
20 dkg blansírozott mandulaőrlemény, vagy mogyorópehely (darált mogyoró)
1/2 tk só
1/2 tk szódabikarbóna
3 db tojás
1/2 tk Xilit vagy másmilyen édesítő.
Egy tálba összekevered a száraz hozzávalókat. Egy másik tálba a nedves hozzá valókat. Harmadik lépésben elegyíted a kettőt, majd 175 fokos előmelegített, légkeveréses sütőbe teszed a tésztát és 35 perc alatt készre sütöd!

Tényleg nagyon könnyű, és hát nem a legfinomabb, de érdekes ;) Bár mindenkinek más az ízlése :)

Recept forrás ITT található

3 megjegyzés:

  1. A szemnek mutatós. ha ízre nem annyira, valamit csak lehet rákenni, vagy hozzá ... Nem? :)

    VálaszTörlés
  2. Igen, kenek rá mindent, ami csak találok :)

    VálaszTörlés