2011. április 12., kedd

Idő...

Ez a párnapom szinte rohanás és továbbiakban is így lesz... lassan kezdem a sulit ilyen gyorstalpalósat BOI a neve... Nem félek tőle, csak olyan gyorsnak tűnik... no, nem baj :)
Hétvégén sütöttem süteményeket, hiszen tegnap reggel palántázás volt nálunk, jöttek asszonyok... írhatnék az asszonyi sorsokról is, ami itt vidéken van... de idő... 
Ma receptet hoztam, had gyűljön az is a blogomban XD

Elsőt az unokatesómtól kaptam és úgy ahogy van mutatom is XD
Nevet adok neki, mert nem tudom: 

Kávás szelet

Írok 1 nagyon jót! Más nem jut eszembe hirtelen!

6 tojásból piskótát sütsz (enyém recept: 6 tojás + 6 ek cukor ----> habosra, én tálas mixerben szoktam, ha nincs, akkor a fehérjét külön felverni, bele 6 ek liszt, 1 ek olaj, fél cs. sütőpor, ezt zsírozott, lisztezett gáztepsibe)

Ha kisült, megkened lekvárral.

Krém:
20 dkg porcukor
20 dkg vaj

Habosra keverni

3 dl tejjel vaníliapudingot főzni. Ezeket összekeverni.

Főzöl 1 adag kávét, pici rum bele, a babapiskótákat beleforgatni.
A lekvár tetejére  pakolod a babapiskótákat úgy, hogy amikor szeleteled, 1 szelet 1 babapiskóta (ezt mi még felezni szoktuk). Erre rákened a krémet, majd a tetejére kenni 2 tortabevonót felolvasztva + 1 dl olajjal keverve.

Egyszerű, és nagyon fincsi!
Pici igazítás:  a gyenge kávéba rumaromát öntöttem, így másabb finomabb lett... :) Igaz aromából jutott a mosogatóba is, hiszen nehéz felbontani a régi hagyományosat :)

Megyek is és eszek belőle, mert tényleg nagyon finom és nagyon kevés van :)

2 megjegyzés: