2011. november 8., kedd

Reszelt túrós (Néger túrós) , Sütőtökös muffin...

Napokban 2 süteményt is sütöttem, ez olyan megmagyarázhatatlan, szeretek sütni nem arról van szó, de 2 naponta nem szoktam :) Ráadásul, szépen kopogatnak :) vagy is alig vannak belőlük.... 

Úgy ismertem ezt a sütemény, hogy Néger túrós. Igaz, abba több túró kell. Viszont ebben a formában és névvel, is nagyon finom!!! Laktató!!! :)


Van sütni való tökünk, de belépett a bőség zavara. Van gyümölcs, valami nyalánkság... Féltem az anyukám által megsütött tök, tönkre megy... Már régóta ki szerettem volna próbálni milyen is lehet sütőtökös sütemény, hát tegnap feldobtam a témát, és már kerestem is legmegfelelőbb receptet.
Napokban beszélgettük unokatesómmal a margarin előállításának lényegét (kőolaj származék) kristálycukor és barna cukor közti különbséget... Ez azért is gondoltam leírni, mert a recept amit találtam... Isteni, és még boltba sem kellett mennem... nem volt itthon margarin XD fele adag barna cukrom volt, így kiegészítettem kristállyal :)
Hát ezaz, a kép nem az igazi, de a telefonommal történt az eset, a fényképezőgépemben lévő elemek, soksok kihagyott vakuzás után megadták magukat...


Sütőtökös muffin (Jamie Oliver vidéki konyhás sorozatából)

Hozzávalók 12 db-hoz: 200 g megsült, pürésített sütőtök, 200 g barnacukor, 2 tojás, csipet só, 150 g liszt, 1 cs sütőpor, fahéj, fél marék durvára aprított dió*, 85 ml olaj.

Ügymenet: a szokásos módon a folyékony hozzávalókat eldolgoztam az egyik tálban, a szárazakat összekevertem egy másik tálban, majd a két tál tartalmát villámgyorsan összekavartam. Már mehetett is a papírkapszlival bélelt muffintepsibe. 190 C fokra előmelegített sütőben 20-25 perc alatt sül meg.

*mivel a gyömbér és a sütőtök szerintem elég jól összeillő páros, ezúttal dió helyett apró darabokra vágott kandírozott gyömbért tettem bele.
Aprított mandula volt itthon, így azzal helyettesítettem mindent ;)

A receptet pedig Itt, találtam :)

Röviden ennyi lenne a pár napos alkotásom fele... a másik fele még készül... :) Azt viszont a másik blogba rakom fel ;)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése