2011. március 2., szerda

Irigység

Irigység, már nagyon sokszor megkeserítette az életemet... néha úgy tűnik, önbizalom hiányból fakad, néha pedig emberi butaságból... 
Nagyon sokan irigységben élnek, megkeserítve saját életüket. Hát nem tudják? Irigység megcsúnyít! Kívül, belül egyaránt, és lelketlenné tesz.
Olyan negatív energia, ami lebénítja az embert, mozdulatlanná teszi. Semmi nem jön össze, talán ismerős.... 

Egy asszony irigy volt, mert egyedül maradtam... szabad független nő lettem. Irigyelte. Nem telt bele fél év... úgy hozta az élet, megözvegyült. Sokáig emlegette, mennyire tetszett neki helyzetem, és hogy megbánta. Kettőnk közt van, hát elég sok különbség, ezt nem részletezem. 
Tűz és levegő. Míg a levegő mindig élteti a tüzet, addig a tűz mit tud csinálni? Tűz hatalmát tűzzel oldottam... Hittel... S mi lett ebből? Szétváltak útjaink... életem rögvest megváltozott... Övét hagynám a feledés homályába...

Hány ember van így, akit gúzsba kötöttek? Aki nem tudja, hogy irigyese bénulást küldött ár! Mivel nem hisz ebben, inkább szakemberhez megy, vagy bele bolondul...

Hogyan védhető ki? Nem is olyan nehéz! Önismerettel, tanulással, saját magunk elfogadásával....

A nagy lelket ugyanaz bátorítja, ami az irigységet porba sújtja. 
(Baltasar Gracián)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése