2011. május 8., vasárnap

Zsarolás

A mindennapi életben milyen fontos szerepet játszik… szerintem mindenkinek ismerős…  Szinte ebben nőttem fel, és mostanra megtapasztaltam, kiszenved jobban a zsaroló, vagy akit zsarol… 

Zsarolással önmagunkat büntetjük! MIÉRT? Miért jó ez? Kapcsolatban, ha ezt nem teszed, meg akkor mi van? Az egyik fél a szépre gondol, míg a másik emészti magát, hogy nem szeret, mert nem engedelmeskedett ott akkor, játszik velem, elhagy…
Mint említettem ebben nőttem fel… két dolog történt féltem a zsarolótól szinte rettegtem és vártam az időt, hogy lépni tudjak (szenvedés volt, egy örökké valóság). Mikor pedig eljött az időm a személy belebetegedett (kórházban feküdt), már nem volt hatalma felettem.
Mikor megerősödtem, pajzsot szereltem magam köré, ami véd ettől a kizsákmányoló uralkodási, kiszolgáltatottságtól.
Visszakerültem oda, ahonnét „menekültem” megbeszéltük, kéréssel, sokkal több mindent elérünk.

Már tudom a zsarolás félelem egy kinyilvánítási formája… Aki félve zsarol, nagyon szenved…
Mennyi egyszerűbb azt mondani:
Pl.: Ha nem teszed meg akkor, irgum-burgum (jön a lelki vívódás)
Míg a szavak varázsával, mi érhető el… mire is gondolok:
Pl.: Kérlek, tedd meg nekem. (melyik esik jobban?)
Ízlelgessük, kinek melyik a kedvesebb, amire azt mondja, igen megteszem! 

2 megjegyzés: