2011. május 15., vasárnap

Bodzaszörp

Két évvel ezelőtt volt egy próbám, de az nem sikerült, erjedésnek indult, talán a cukor volt az oka, vagy is korán bele raktam :)
Tegnap viszont találtam egy nagyon jót!!!! 

Íme:
Bodzaszörp
Hozzávalók:
2 l víz
15-20 bodzavirág
2 citrom
1,80 kg fruktóz (vagy 2 kg kristálycukor)
5 dkg citromsav

Ha a bodzavirág szép tiszta, lemosni sem kell, ha nem, akkor öblítsük le. Keverjük össze 2 l vízzel, tegyünk bele 2 db karikára vágott citromot. Takarjuk le vékony anyaggal, majd 2 napig hagyjuk állni hűvös helyen. Közben néhányszor keverjük meg. 2 nap múlva szűrjük le, majd főzzük össze a fruktózzal (vagy cukorral) és a citromsavval. Töltsük bele az alaposan megtisztított üvegekbe, jól zárjuk le, és tegyük száraz dunsztba, azaz egy edényben, meleg takarók között hagyjuk 2-3 napig.

Erről az oldalról van, és nagyon sok finomságot, új ötletet talál, aki újdonságra vágyik:

http://vegavarazs.hu/

Most ezzel próbálkozok. :) Nagyon vigyázok rá! Holnap pedig készre főzöm, úgy olvastam valahol, hogy 30-35 percig kell forralni.
Annyi bodza virágom lett, hogy a felét felakasztottam száradni. Hiszen gyógynövény!!! 
Erős izzasztó hatású ezért lázcsillapításra használják. A bodza virága ezen kívül még vízhajtó, hashajtó, vértisztító és köhögéscsillapító. Gyenge alkoholos kivonatban még idegcsillapítóként is használják. Külsőleg használva pedig fertőtlenítő hatású.
Kezdem kapizsgálni, milyen menta van itthon, amit anyukám nem tud kiirtani XD Így abból is tudok készíteni teát, ha előbb eszembe jutott volna, vagy is tovább olvastam volna, akkor a bodza ernyők mellé mentát is rakhattam volna, nem baj.... Van egy olyan érzésem az idén ezt is megejtem :) Akkora meg nő az a 8-10 ágacska :) 

Tegnapi nap sikerült gyönyörűen leégnem, a hátam még most is fáj... Viszont szép színe lesz a hátamnak :)
Megyek is megkavarom a szörpinek valót! :)

2 megjegyzés:

  1. Miután lekopott, vagy előtte lesz szép színe a hátadnak? :)
    Nagyon jó a bodzaszörp, régebben Melinda is készített. Lehet kedvet kapunk megint?

    VálaszTörlés
  2. Remélem nem kopik le... igyekszek megőrizni a színt :)
    Most újra kedvet kaptam, nem csodálom, ha Ti is készítetek!!! :)

    VálaszTörlés